Isnin, 10 Disember 2012

Semoga Rakyat Gaza Terpelihara


Semoga Rakyat Gaza Terpelihara.

         Hari ini, di desaku ada kematian seorang wanita dan ibu kepada beberapa anak-anaknya. Sementara anak-anak masih kecil dia pergi meninggalkan anak-anak dan suaminya. Inilah realiti bahawa kematian itu pasti. Al fatiha untuk wanita itu.Aktiviti di hari selasa, aku teruskan dengan membuka blog ke blog kawan-kawan maya, tetapi terasa amat sayu dan hampir menitiskan air mata apabila membacakan cerita artis terkenal dari Malaysia ini iaitu Afdlin Shauki dan rombongan kemanusiaan ke Gaza suatu masa yang lalu. tahniah Afdlin kerana dapat berpeluang ikut misi kemanusiaan di gaza itu.

Pasti ramai yang nak membaca pengalaman Afdlin Shauki ketika ke Gaza, oleh itu aku nak sharekan info itu kepada anda semua, sila layari laman ini iaitu:-

http://busuk.org/ping/view/392309

“Kanak-kanak di Gaza seolah-olah tidak terkesan dengan bom yang dijatuhkan setiap empat minit, tidur malam pun nyenyak, mereka seperti dijaga dan Allah memberi mereka perlindungan sehingga tidak terkesan dengan kejadian menimpa negara mereka,” kata artis serba boleh, Afdlin Shauki menceritakan pengalamannya di Gaza.

( inilah antara kata2 afdlin Shauki )




1 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
 

Blog Template by YummyLolly.com